Conferenza internazionale "Landscapes Across the Mediterranean (CrossMED)" - Aperte le registrazioni

La prima edizione si terrà presso l'Università Mediterranea di Reggio Calabria dall'11 al 13 dicembre 2024.

Landscapes Across the Mediterranean (CrossMED 2024)

Multidisciplinary Considerations in Landscape, Infrastructure, Architecture, and Resource Management

Mediterranea University of Reggio Calabria 11-13 December, 2024 Italy

Siamo lieti di annunciare che la prima edizione della Conferenza internazionale "Landscapes Across the Mediterranean (CrossMED)" si terrà presso l'Università Mediterranea di Reggio Calabria dall'11 al 13 dicembre 2024.

La conferenza è promossa dal comitato scientifico di IEREK – International Experts for Research Enrichment and Knowledge Exchange - in partership con il nostro Ateneo e una rete selezionata di università italiane e straniere ed enti di ricerca internazionali.

Principale obiettivo della conferenza è promuovere l'innovazione e fornire una piattaforma multidisciplinare sul tema del Paesaggio con un focus sulla regione del Mediterraneo, connettendosi con studiosi, esperti e accademici.

La conferenza mira a contribuire non solo al benessere della regione mediterranea, ma anche al dibattito globale su come preservare e gestire in modo responsabile i paesaggi mediterranei in un mondo sempre più interconnesso. I topics della conferenza riguardano questioni di rilevanza globale. Il cambiamento climatico, la gestione sostenibile delle risorse, la conservazione del patrimonio culturale e la promozione di uno sviluppo economico equo, sono solo alcune delle questioni che verranno affrontate.

Ulteriori informazioni sono disponibili sul sito web della conferenza.

I papers inviati saranno sottoposti a revisione paritaria attraverso un rigoroso processo in doppio cieco e, se accettati, saranno pubblicati in:

- Advances in Science, Technology & Innovation (ASTI) book series indicizzato in Scopus

- Sustainable Civil Infrastructures (SUCI) book series indicizzato in SCOPUS and EI Compendex

- Sustainable Landscape and Natural Resources (SLNR).

Appuntamenti importanti

Registrazione: aperte

Scadenza per la presentazione di abstract/short paper: 16 giugno 2024

Notifica di accettazione agli autori: 30 giugno 2024

Termine ultimo per la presentazione versione finale paper: 15 settembre 2024

È possibile inviare i papers alla seguente piattaforma, previa registrazione.

Landscapes Across the Mediterranean (CrossMED 2024)

Mediterranea University of Reggio Calabria 11-13 December, 2024 Italy

We are pleased to announce that the first edition of the International Conference "Landscapes Across the Mediterranean (CrossMED)" will be held at Mediterranea University of Reggio Calabria (ITALY) from 11 to 13 December 2024.

The conference is sponsored by the scientific committee of IEREK - International Experts for Research Enrichment and Knowledge Exchange - in partership with our University and a selected network of Italian and foreign universities and international research organizations.

The main objective of the conference is to promote innovative research and provide a multidisciplinary platform on the topic of landscape, with a focus on the Mediterranean region, bringing together scholars, experts and academics.

The conference aims to highlight the role of the Mediterranean region in the global transition by means of the landscape “multiple unity” here assumed as the starting point and the ultimate end of the responsible territorial resources management in an increasingly interconnected world. The conference themes cover issues of global relevance. Climate change, sustainable resource management, cultural heritage conservation and the promotion of equitable economic development are just some of the issues that will be addressed.

For more details on the conference please visit the website:

The paper will be peer-reviewed through a rigorous double-blind process and, if accepted, will be published in the:

- Advances in Science, Technology & Innovation (ASTI) books seriesindexed in SCOPUS.

- Sustainable Civil Infrastructures (SUCI) books series indexed in SCOPUS and EI Compendex

- Sustainable Landscape and Natural Resources (SLNR).

Important Dates

Registration: open

Submission Deadline: 16 June 2024

Last Notification for Acceptance & Approval to present: 30 June 2024